Select Page

Ziggo – Binge

Een wekelijks terugkerend actueel programma op TV en YouTube.

Opdrachtgever: NewBeTV
Diensten: Productie, post-productie en oplevering
Doel: Wekelijks produceren en opleveren
Jaar: 2018


Het aanbod in streamingdiensten neemt gigantisch toe: Netflix, Videoland, Disney+, Pathé Thuis, KIJK en nog veel meer. Hoe zorg je als content leverancier ervoor dat kijkers zich op jouw diensten gaan abonneren?

Om het eigen aanbod van Ziggo On Demand en Ziggo Movies & Series (XL) extra onder de aandacht te brengen, ontwikkelde NewBeTV in samenwerking met Ziggo een format met de naam Binge. In dit wekelijks terugkerende programma werd het nieuwe aanbod van o.a. bovenstaande diensten, de laatste bioscoopfilms en andere noemenswaardige weetjes en nieuwtjes uit de filmindustrie aangekondigd door Simon Zijlemans en Sosha Duysker. Deze informatieve, maar bovenal leuke show werd zowel uitgezonden op Ziggo Kanaal 13 als social media platforms als YouTube en Facebook.

Om dit programma actueel te houden werd dit wekelijks, kort voor de oplevering gefilmd. Hiervoor werd de studio wekelijks opgebouwd en afgebroken. Toch was het van belang dat de look & feel van de afleveringen consistent bleef. Zaken zoals kadrering, belichting en kleurbewerking moesten hiervoor wekelijks worden gereconstrueerd.
Vervolgens was het van belang om de opgenomen beelden in zo min mogelijk tijd om te zetten naar de vaste look-and-feel van het programma. Deze werd vervolgens in verschillende formaten opgeleverd voor alle kanalen waar het programma werd gedistribueerd.

Om dit proces vlekkeloos te laten verlopen werd vooraf een plan opgesteld voor de opbouw van de set. Vervolgend werd de set ontwikkeld en zo ingetekend dat deze perfect reconstrueerbaar werd. Voor de montage werden vaste templates ontwikkeld waardoor de aflevering efficiënt kon worden gemonteerd en opgeleverd.
Foxity leverde elke draaidag een cameraman en een editor. Hierdoor kon op locatie tijdens de opnames al een voormontage worden gemaakt uit het beeldmateriaal. Op deze manier kon het programma voor TV inclusief social-pakket binnen 24 uur naar Ziggo ter controle gestuurd worden.
Na goedkeuring vond de kleur- en audionabewerking plaats en werd het geheel opgeleverd voor uitzending.

Gemiddeld aantal views op YouTube